środa, 18 grudnia 2013

Żużel na Narodowym?

Żużel na Narodowym? To pytanie chyba niektórych męczy lub trapi. Od kilku tygodni dość głównym tematem jest właśnie to pytanie. Jedni mówią tak,drudzy nie są pewni,a nie liczni mówią po prostu nie. I co mamy o tym sądzić? Na pewno jedno,że to dość ciekawa inicjatywa i dobry pomysł.  Jednak niektórym może się wydawać,że żużel na Stadionie Narodowym to może być naprawdę wielkie widowisko. Czy tak mogłoby być? Sama nie wiem i mam bardzo mieszane uczucia. Fakt,byłaby to ogromna promocja żużla w Polsce oraz też pewnie dla Europy. Jednak czy jest sens ścigać się na "betonie",który obecnie jest na stadionie? Nie powiem,że to jest naprawdę zły pomysł. Mogę powiedzieć i domyślać się,że jeśli zdecydowano by się na takie zawody to ludzie,którzy przyjdą na stadion mogę nie poczuć tych emocji i takiego widowiska jaki panuję na meczach ligowych. Po prostu nie zaznają tego wszystkiego co się dzieję w lidze,a niektórzy mogą stracić. Żużel na takim "betonie" będzie się dużo różnić od tego na prawdziwym torze. Do rozegrania takich zawodów potrzeba też śmiałków i zawodników,którzy będą chcieli wystąpić w takim turnieju i trochu zaryzykować. Na pewno nie chciałabym aby Grand Prix pojawiło się na Narodowym,a były takie propozycje oraz pomysły o których mogliśmy słyszeć parę miesięcy temu. Moim zdaniem żużel w Polsce i tak jest dość popularny choć dużo osób o nim nie wie. W większych miastach gdzie jest i żużel i piłka nożna przeważnie bardziej liczy się ten drugi sport. Wtedy speedway jest na drugim planie. Wiadomo,że ważna jest frekwencja na stadionie i kibice,ale wszystkich zmuszać nie możemy. Tak mi się też wydaję,że właśnie gdyby zostały rozegrane jakieś zawody w Warszawie to mogło by być też takie zmuszanie niektórych do polubienia tego sportu. Nie możemy też omijać tego,że przecież w stolicy naszego kraju nie ma żadnego klubu żużlowego,a na pewno dużo osób właśnie z Warszawy lub okolic wybrało by się na takie zawody potem. A co dalej? Gdzie potem pojadą na kolejne takie zawody lub mecz jeśli im się spodoba? Jednak nie widzi mi się aby dużo takich imprez żużel pojawiło się na Narodowym. Jak już to pewnie raz,ale i tak nic nie wiadomo czy wszystko wypali. Takie decyzje nie należą do nas. Jednak pomysłodawcy oraz PZM muszą naprawdę przemyśleć tę decyzję. Na pewno też dużo żużlowych fanów,którzy do tej pory kibicowali pojawili by się na takich zawodach. Fakt,może byłoby fajnie i jak do powiedział Adam Skórnicki "Mogłoby być show" to mogę się założyć,że i tak czuli by niedosyt. Przybyłoby też na pewno typowych "sezonowców" czy pojawiły się osoby,które tak naprawdę nic o tym sporcie nie wiedzą. Może polski żużel i jego promocja dużo by zyskała,ale my możemy dziwnie się z tym czuć,że nagle wzrosło takie zainteresowanie żużlem. Zwiększyłaby się popularność tego sportu oraz więcej osób zaczęłoby to lubić. Przecież też o to chodzi,tak? Jednak tak jak wspomniałam trochu wyżej mogłoby przybyć bardzo dużo "sezonowców" czy jakiś pseudo fanów. Wtedy my wierni kibice,stracimy wszystko. Także ja mam różne odczucia na ten temat. Musimy chyba po prostu poczekać co zostanie podjęte i co się stanie. Nie zapomnijmy też,że rozegranie takich zawodów jest kosztowne.  Jednak poczekajmy na inne decyzje oraz na rozstrzygnięcie sprawy. Ciekawe tylko jak to dalej się potoczy i czy w ogóle rozegranie jakiś zawodów na Narodowym wejdzie w życie.

Tymczasem dzisiaj zostały przyznane kolejne licencje oraz został podany kalendarz na przyszły sezon. Startujemy 12 kwietnia czyli już coraz mniej! Czekamy na kwiecień!

~Proszę oto kolejny post. Już od kilku dni chodził za mną ten temat,wiec musiałam o nim napisać. Komentujcie,czytajcie i piszcie jak się wam podoba! :) Do następnego!

3 komentarze:

  1. jak na moje to SGP na Narodowym byłoby całkiem fajne :) ale też mam mieszane uczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również mam mieszane uczucia, co do zawodów na Narodowym. Z jednej strony, fakt - byłaby to dla żużla duża promocja. Ale czy to będzie ten prawdziwy żużel...? Raczej nie. W dodatku mamy w Polsce wiele świetnych stadionów. Dlaczego więc odbierać im szansy na organizacje jakichś turniejów na rzecz Narodowego? Jedyny powód, jaki przychodzi mi do głowy, to kasa, kasa, kasa...

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę że żużel na narodowym to całkiem fajny pomysł i przyciągnie dużo osób :) zapraszam do mnie dopiero zaczęłam pisać http://zuzlowelovestory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń